Silniční most [ Most nebo viadukt ]
Přes mlýnský náhon vedl původně most dřevěný.
Stavba kamenného mostu započala v roce 1862 a první povozy tu projížděly již roku 1864.
Most je 23 m dlouhý a 6 m široký.
Za přejezd mostu se vybíralo mýtné.
Na místě dnešního železného mostu stála původně dřevěná lávka pro pěší.
Povozy přejížděly přes brod. Pouze při velké vodě, mohly projet i přes lávku. Lávka byla často povodněmi poničena a musela se stále opravovat.
Výstavbu železného mostu přes řeku Blanici si vyžádal také neustálý provoz po této trase hlavně z Písku na ražické nádraží.
Železnou konstrukci zhotovila firma Bondy z Prahy.
Most byl slavnostně vysvěcen 22. listopadu 1884.
Dnes se už jde o technickou památku. Oba mosty byly poškozeny velkou povodní v roce 2002 a v následujícím roce znovu opraveny.