Návrat na hlavní stranu

Silniční most [ Most nebo viadukt ]

Přes mlýnský náhon vedl původně most dřevěný.
Stavba kamenného mostu započala v roce 1862 a první povozy tu projížděly již roku 1864.
Most je 23 m dlouhý a 6 m široký.

Za přejezd mostu se vybíralo mýtné.

Na místě dnešního železného mostu stála původně dřevěná lávka pro pěší.
Povozy přejížděly přes brod. Pouze při velké vodě, mohly projet i přes lávku. Lávka byla často povodněmi poničena a musela se stále opravovat.
Výstavbu železného mostu přes řeku Blanici si vyžádal také neustálý provoz po této trase hlavně z Písku na ražické nádraží.

Železnou konstrukci zhotovila firma Bondy z Prahy.
Most byl slavnostně vysvěcen 22. listopadu 1884.

Dnes se už jde o technickou památku. Oba mosty byly poškozeny velkou povodní v roce 2002 a v následujícím roce znovu opraveny.

UMÍSTĚNÍ

DALŠÍ INFORMACE: http://www.putim.cz

Typ záznamu: Most nebo viadukt
AKTUALIZACE: uživatel č. 685 org. 2, 17.03.2005 v 13:25 hodin

Copyright 1994-2024 © Luděk Šorm